Chasing a faster me

Sunday 9 September 2012

September Telah Tiba!

Alhamdulillah syukur nikmat. Habis sudah satu minggu di bulan September nih dan semakin hampir jugaklah larian pertama ana dan adik ana untuk tahun ini: Oren Sport Klang Run on the 16th September bersamaan dengan Hari Malaysia sedunia.

Minggu lepas2, ada banyak jugak plan training yang dah dicompletekan. Ada antaranya di Bintulu dan ada juga yang terlaksana di KL sebab kebetulan attend workshop kat KL Convec.

So untuk entri kali ni, ana akan just summarisekan the whole activities yang dah dicompletekan dalam minggu lepas bermula sejak 31 Ogos yang lalu.

31 Ogos 2012

Speed work sejauh 4.85km + indoor core strength workout (Plank, bodyweight squat + dumbells and single leg squat - Yang nih memang terbaik! Dapat completekan satu set jer sebab bila masuk 2nd attempt, dua-dua kaki dah start trembling. Habis jer the whole session, badan dah abis lencun tapi the whole body felt really refreshed.

Timing: 28mins (run) + (+/-) 30mins (core workout)

3 September 2012

Full run di KLCC Park pada waktu petang dan ditemani oleh beberapa orang runner yang sudah tersedia berlari-lari anak atas track larian. Alhamdulillah, hasil konsenstrasi yang jitu (poyo!) dan endurance yang hampir2 malap, ana succesfully managed untuk completekan the whole run dalam masa 1hr 40mins 35s. And guess what, the magic number untuk the distance yang dah tercomplete,,it was 15.42km! So, sangat2lah bersyukur...

5 September 2012

Haha...this run adalah antara yang paling best setakat nih sebab track kat KLCC park tuh crowded dengan manusia. Dah macam cukup sifatlah untuk running event senang citer i.e. ader group of elite runners (this one confirm lah ana tak masuk), a bunch of group berlari happy2, pakcik makcik breeze walking, pacing group and macam-macam lagi lah. Oh terlupa...siap ada one fitness challenge group yang sangat gigih at one side of the park. But for me, the day taught me of how fun it was to run with the others..tak kisahlah, buddy2 kiter ke or even orang yang kita tak kenal because the motivation is different if compared to me running alone (especially running at Bintulu!)...takder geng ma!!...tapi apa-apa pun, ana berjaya completekan larian ana sejauh 10.4k dalam masa 1hr 7mins..siap ada race and pacing dengan satu mamat indian for about 2 laps...terbaiklah!

7 September 2012

Larian yang sangat relaks tapi menguji ketahanan endurance (at least for me lah). Tapi since masa tak mengizinkan sangat sebab dah dekat masuk maghrib, so ana shortenkan the distance tapi increasekan pace larian dia sikit. Alhamdulillah..dapatlah completekan larian sejauh 2.2miles atau 3.54km dalam masa 21min 28s. Biasa timing dalam 23 - 24mins.

8 September 2012

Hajat di hati nak push distance sampai 18k..sekali dh sampai split 10k, body dah start rasa letih and kurang bermaya. Dalam hati kata..ni mesti sebab half an hour before lari tadi just minum air kosong 2 gelas and buah kurma 3 biji. Ingatkan ke boleh last long...sekali ana dapat push untuk sampai ke 12k jer..tapi apa-apa pun, Alhamdulillah sebab by the time dah complete tuh, body rasa ringan sangat. Rasa macam baru lepas wat sesi 'mendetoxkan' diri..haha..

Timing: 1hr 14mins 10s

So, this week punya highlight ada tertera di bawah hasil rekod running buddy ana - Nike+ Sportwatch GPS.


Share:

0 comments:

Post a Comment

Copyright © Ku Berlari | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com